Support

Gegevensbeheer

GOEDE GEGEVENS ZIJN DE BASIS. WE ZORGEN DAT JE KUNT VERTROUWEN OP CORRECTE INFORMATIEVOORZIENING.

MAAK EEN AFSPRAAK

 

Lees verder:

DE BASIS OP ORDE

Gegevensbeheer speelt in nagenoeg elke organisatie een belangrijke rol. Met de komst van basisregistraties zoals de BRP, Handelsregister en de BAG. Zijn lokale overheden verplicht om basisgegevens eenmalig te registreren. Dit houdt in dat het proces van afname van deze basisgegevens altijd geborgd moet zijn.We zijn gespecialiseerd in het inrichten en beheren van datadistributiesystemen. Hierbij ligt focus altijd op het consistent houden van de gegevenskwaliteit en gegevensstromen. Hierbij maken wij gebruik van de DATABRUSH.

Ontdek de Databrush

Tevreden klanten die je voor gingen

DE ALGEHELE GEGEVENSHUISHOUDING

Op tactisch en operationeel niveau is gegevensbeheer en gegevensoptimalisatie een belangrijke taak geworden in (gemeentelijke) organisaties. Met gegevensmanagement wordt op strategisch niveau invulling gegeven aan de algehele gegevenshuishouding. De uiteindelijke dagelijkse uitvoering ligt bij gegevensbeheer in samenwerking met de afnemende partijen.

Naast het technisch, functioneel en –applicatiebeheer van datadistributiesystemen zoals Key2Datadistributie en de Makelaarsuite zorgen we ook dat de basisgegevens die worden gedistribueerd en gesynchroniseerd van goede kwaliteit zijn. Jouw organisatie moet kunnen vertrouwen op een correcte informatievoorziening.

EEN BEHEERHANDBOEK VOOR OVERZICHT

We hebben het gegevensbeheer concreet gemaakt. Toen datadistributiesystemen werden uitgerold werden we vaak gevraagd om deze systemen in beheer te nemen. Maar eigenlijk vroeg de opdrachtgever aan ons om de gegevenskwaliteit te bewaken en controleren. Met dit inzicht en het voordeel van meerdere omgevingen in beheer. Plus een herhalend patroon in de werkzaamheden. Hebben we van de werkzaamheden een opsomming gemaakt. En deze vervolgens ingepland naar prioriteit en intensiteit.

Om onszelf en jou inzicht te geven in het gegevensbeheer. Hebben we een beheerhandboek samengesteld. Hierin wordt opgesomd welke werkzaamheden met de bijbehorende intervallen worden uitgevoerd. In de loop der tijd hebben we de meeste controles geautomatiseerd en ondergebracht in onze Databrush. Wil je ook weten welke voordelen jullie kunnen behalen?

Ontdek de mogelijkheden

220+

Gemeenten

160+

Medewerkers

15+

Jaar ervaring

WE VOORKOMEN EN GENEZEN

Gegevensbeheer en gegevensoptimalisatie is een belangrijke taak geworden in (gemeentelijke) organisaties. Voor het gegevensbeheer in combinatie met een datadistributiesysteem hebben wij de Databrush ontwikkeld. Een mooie tool die ons in staat stelt om de gegevenskwaliteit te monitoren. Voer je zelf het gegevensbeheer uit. Dan kun je via deze tool zelf eenvoudig de gegevenskwaliteit van de basisregistraties bewaken.

Een oud-collega, Robert Kroone, heeft een treffend stuk over het gegevensbeheer in de praktijk geschreven. Het stuk heet “Prikken in de verf”. Hierin beschrijft Robert het belang van gegevensbeheer en hoe je als beheerder. Vaak onopgemerkt. Een lange tijd met verkeerde gegevens kan werken. Met alle gevolgen van dien. Veel organisaties zien er tegenop om de gegevens op kwaliteit te laten toetsen. Dan worden we vaak ingeschakeld als het kwaad al is geschied. Het aanschrijven van overleden personen zijn de pijnlijkste situaties..

Wanneer we worden gevraagd om een quick scan uit te voeren op de basisgegevens. Resulteert dit meestal in veel herstelwerkzaamheden. Is er een schuldige aan te wijzen? Nee, zo makkelijk is het niet. De uitdaging voor het op peil houden van de gegevenskwaliteit is per situatie verschillend. De problemen kunnen zijn ontstaan door bugs in de software, invoerfouten en het terugdraaien van onterechte mutaties. Een andere factor is de omvang van een gemeente en de locatie. In een grote stad vinden veel meer mutaties plaats. En dat vergroot weer de kans op foutsituaties die doorwerken in de keten van de gegevensuitwisseling.

Geïnteresseerd?

Neem gerust contact met ons op

Hoe kan jouw organisatie kan starten met de implementatie van het gegevensbeheer? Wissel eens van gedachten met onze specialisten. We hebben een brede kijk op het beheer van de basisgegevens in de keten. Zo blijven we een waardevolle partner voor jouw organisatie.

info@infradaxoverheid.nl

+31 88 91 09 101

Geïnteresseerd? Neem contact op!

  • * Verplicht in te vullen

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.